تاثیر ابزار Google trends در بهینه سازی وب سایت

    • خانه >
    • تاثیر ابزار Google trends در بهینه سازی وب سایت

کارایی ابزار گوگل ترندز در بهینه سازی

Google Trends چیست؟ و چه قابلیت هایی دارد و چگونه می توان از آن در بهینه سازی سئو سایت استفاده نمود؟ این سوالاتی است که بسیاری از کسانی که برای کسب و کار خود سایت را ایجاد نموده اند و یا به عنوان شغل در زمینه ی مدیریت سایت های مختلف فعالیت می کنند، با آن رو به رو می شوند.

Google Trends چیست و تاثیر ابزار Google trends در بهینه سازی :

Google Trends یک ابزار آماری بسیار مهم برای سنجیدن میزان محبوبیت یک عبارت در بازه های زمانی مشخص در میان موتور های جستجوگر گوگل می باشد.

علاوه بر این در پاسخ به سوال Google Trends چیست؟ باید گفت که از این ابزار آماری می توان برای مقایسه کردن میزان محبوبیت چند کلمه یا عبارت کلیدی با هم نیز استفاده کرد.در واقع نقش کلیدی گوگل ترندز در بهینه سازی سایت و پیدا کردن کلمه ی جستجوی محبوب بین کاربران باعث شده است تا از آن به عنوان بهترین ابزار گوگل برای پیدا کردن یک کلمه ی کلیدی با مشخصات متفاوتی نام برد. پیدا کردن محبوب ترین کلمه از نظر آماری بین مخاطبان آن منطقه ی جغرافیایی و در زمان مناسب کاری است که مدیران سایت ها به راحتی از طریق گوگل ترندز انجام می دهند تا از این طریق بتوانند رتبه بندی سایت خود را در میان موتور های جستجوگر بالاتر ببرند.

ابزار Google trends چه تاثیری در بهینه سازی وب سایت دارد

تاثیر ابزار Google trends در بهینه سازی وب سایت و راهکار های استفاده از آن :

واژه‌ی Trend به معنای «روند» است و از طریق این سرویس شرکت گوگل، می‌توانیم ، روند جستجوی واژه‌های مختلف در موتور جستجوی گوگل را مشاهده کنیم. به عنوان مثال، می توانیم میزان جستجوی کلمه‌ی موردنظر خود را در موتور جستجوی گوگل،طی سال های اخیر مشاهده کنیم.  این روند یکسان نبوده و به صورت تناوبی افزایش و کاهش می یابد.

Google Trends ابزاری مفید و ساده برای بررسی نسبی میزان جستجوی کلمات کلیدی و عبارت ها است که از طریق آدرس  google.com/trends می توانید از آن استفاده کنید.

با این ابزار می توانیم این موضوع را بفهمیم که علاقه مندی کاربران در چه حوزه ای بیشتر بوده و چه کلمات کلیدی ای را بیشتر از سایر کلمات جستجو کرده اند

و چه موضوعاتی محبوبیت خود را از دست داده اند. همچنین می توانیم ببینیم کلمه ی مورد نظر چند بار و از چه کشورها و یا شهرهایی بیشتر مورد جستجو قرار گرفته است،حتی می توانیم یک بازه زمانی مشخص برای آن تعریف کنیم.

Google Trends یکی از بهترین و سریع ترین ابزارهای کاربردی در سئو و بهینه سازی وب سایت است. اما این نکته را هم در نظر داشته باشید، آماری که Google Trends ارائه می کند کاملا نسبی است و با توجه به نامش، میزان گرایش و روند را نشان می دهد. به همین ترتیب اگر چند عبارت را وارد کنید، بر اساس کل عبارت ها به صورت نسبی، میزان جستجو نمایش داده می شود. در حقیقت گوگل ترند فقط پیک (peek) را نمایش می دهد.

ابزار Google trends چه تاثیری در بهینه سازی وب سایت دارد

توانمندی های گوگل ترندز و تاثیر ابزار Google trends در بهینه سازی :

یکی از مفیدترین برنامه های گوگل، Google Trends است که برای وبمسترها و سئوکارها، اهمیت بسیار زیادی دارد. این برنامه به شما کمک می کند که برای تعیین محتوای سایت خود، بهتر تصمیم بگیرید.

همچنین در مواری که گوگل ترندز می تواند به ما کمک کند حالات مختلف نوشتن یک عبارت است ، مثلا” اختلاف بین googletrends  و  Google trends را به دست بیاوریم و ببینیم کدام یک بیشتر برای جستجو استفاده می شود .

این امکان هم وجود دارد که، چند کلمه را با هم وارد کرده و آن ها را با یک کاما ( انگلیسی ) از هم جدا کنیم. که در این صورت Google trends آن ها را با هم مقایسه می کند و در نمودار نمایش می دهد.

 

از قابلیت های Google Trends هم میتوان به موارد زیر اشاره کرد :

۱- انتخاب بازه ی زمانی

ابزار Google trends چه تاثیری در بهینه سازی وب سایت دارد

با توجه به همین موضوع می توانیم در Google Trends به راحتی بازه ی زمانی مورد نظر خود را انتخاب نماییم تا به صورت آماری متوجه شویم که کلمه ی کلیدی در آن بازه چقدر سرچ شده است.این بازه ی زمانی از سال ۲۰۰۴ شروع شده و می تواند با توجه به نوع و میزان مورد نظر کاربران تغییر یابد.شما حتی با توجه نیاز خود می توانید میزان محبوبیت یک کلمه ی کلیدی را در ۷ روز گذشته نیز سرچ نمایید.

۲- نوع جست و جو:

ابزار Google trends چه تاثیری در بهینه سازی وب سایت دارد

همانطور که می دانید امروزه همه ی ابزاری و محتوایی که روی سایت ها گذاشته می شوند باید مطابق با اصول سئو باشند تا بتوانند در بین موتور های جستجوگر رتبه ی بالایی را به دست آورند. زمانی که کاربران تصاویر و یا حتی ویدیو های یک مربوط به یک کلمه ی کلیدی را سرچ می کنند، محبوبیت آن بالا می رود.به همین دلیل Google Trends این امکان را در اختیار کاربران قرار می دهد تا بتوانند نوع محتوای مورد نظر خود را جستجو کنند.

  • جستجوی تصویر در گوگل (Google Image)
  • جستجوی اخبار (Google News)
  • جستجوی محصول (Google Shopping)
  • و جستجو در یوتیوب از گزینه هایی هستند که با توجه به نیاز خود برای پیدا کردن میزان محبوبیت کلمه ی کلیدی می توان در اینجا از آن ها استفاده نمود.

برای راحتی کار و پیدا شدن بهتر نتایج، گوگل ترندز این امکان را به کاربران می دهد تا دسته بندی موضوع مورد نظر خود را مشخص نمایند تا بتواند آمار و اطلاعات مناسب تری برای وب سایت خود به دست آورند.دسته بندی موضوعی شامل همه ی موضوعات در وب سایت ها مانند ورزشی، کتاب و ادبیات، هنر و سرگرمی، کامپیوتر و دیجیتال و … می باشد.

۳- انتخاب محل جستجو :

ابزار Google trends چه تاثیری در بهینه سازی وب سایت دارد

یکی دیگر از ابزار مهم Google Trends برای پیدا کردن عبارت کلیدی به انتخاب منطقه ی جغرافیایی و کشور مورد نظر کاربران بر می گردد.این موضوع باعث می شود تا کاربرانی که در کشور های مختلف زندگی می کنند به راحتی از میزان محبوبیت آن کلمه در وب سایت های داخلی و یا حتی وب سایت های دیگر کشور ها نیز مطلع شوند. کشور ایران نیز در این نوع از جست و جو وجود دارد و کاربران می توانند در هنگام انتخاب کلمه ی کلیدی این منطقه جغرافیایی را برای به دست آوردن آمار و اطلاعات انتخاب نمایند.Google Trends می تواند داده های به دست آمده را بر اساس هر ناحیه در کشور های مختلف دسته بندی نماید.

هنگام استفاده از ابزار Google Trends هر چه رنگ های ناحیه ی مورد نظر پر رنگ تر باشند نشان می دهد که عبارت مورد نظر در آن منطقه و ناحیه بیشتر سرچ شده است.گزینه ی Related Queries نیز نشان می دهد که کلمات کلیدی مرتبط با کلمه ی مورد نظر کدام عبارات هستند.

علاوه بر این می توان تا ۵ عبارت را با هم در Google Trends با هم مقایسه نمود و میزان محبوبیت آن ها را به هم سنجید تا اطلاعات بسیار دقیق تری برای بهینه سازی و سئو سایت در اختیار کاربران قرار بگیرد.

©2020 All rights reserved. Design by paradisewebs